Ekonomi

BİM ilk çeyrek bilançosunu açıkladı

Bu çeyrekte depremler net kar marjına bir defaya mahsus olmak üzere 67 baz puan, Erken Emeklilik Sistemi ise bir defaya mahsus olmak üzere 14 baz puan negatif etki yapmıştır. Ayrıca Mısır Lirası’ndaki değer kaybı bu çeyrekte marjı 11 baz puan olumsuz etkiledi.

BİM’in 2022’nin son çeyreğindeki net karı 3,36 milyar TL olurken, 2022’nin tamamındaki net karı 8,16 milyar TL oldu, 2022 net karının 821 milyon TL’si ertelenmiş vergi gelirinden oluştu. 2022’nin tamamı için net kar marjı yüzde 5,5 oldu.

Bim’in ilk çeyrek faiz ve vergi öncesi karı (FAVÖK) beklentilere paralel olarak 3,1 milyar TL, ciro ise 51,26 milyar TL olan beklentilere paralel olarak 51,36 milyar TL olarak gerçekleşti.

Bu çeyrekte sarsıntıların FAVÖK ve FAVÖK marjına da olumsuz etkileri oldu. Bir defaya mahsus 57 baz puan, EYT düzenlemesinin ise 18 baz puan olumsuz etkisi oldu. FAVÖK marjı ilk çeyrekte yüzde 8,5’ten yüzde 6,1’e geriledi.

Net kâr ve FAVÖK’te deprem etkisi görülürken cirodaki artış devam ediyor

Yüksek enflasyon ortamıyla birlikte BİM’in cirosu, tüketicilerin daha ucuz işlere yönelmesi doğrultusunda büyümeye devam ediyor.

Şirketin satışları son çeyrekte yıllık yüzde 88 artarken, son çeyrekte satışları 51,3 milyar TL’ye ulaştı. Toplam satışlar geçen yılın aynı çeyreğinde 27,3 milyar TL, bir önceki çeyrekte ise 45,1 milyar TL olarak gerçekleşti. Satışların %89’u BİM Türkiye’den, yüzde 5,5’i File’den, yüzde 4,1’i BİM Fas’tan ve yüzde 1,0’ı BİM Mısır’dan geldi.

BİM bu çeyrekte 9,22 milyar TL brüt kâr kaydederken, brüt kârını üçer aylık ve yıllık bazda artırdı. Çeyreklik brüt kar marjı bu çeyrekte yüzde 18,4’ten yüzde 18,0’e gerilerken, bu çeyrekte yaşanan sarsıntılar brüt kar marjını bir defaya mahsus olmak üzere 57 baz puan olumsuz etkiledi.

BİM toplam 11 bin 525 mağaza ile faaliyet gösterirken, Türkiye’de ilk çeyrekte açılan mağaza sayısı 207 oldu. Deprem nedeniyle 225 mağaza kapandı. BİM’in mağaza büyümesi bu çeyrekte yıllık bazda yüzde 7 arttı.

Ürün kategorisine göre Private Label çalışmaların payı yüzde 64,4 oldu. Markalı eserlerin payı ise yüzde 28,2 oldu. Tıpkı mağaza satışlarındaki büyümenin ilk çeyrekte yıllık bazda yüzde 79 artması gibi. Şirketin bu çeyreğinde; Birebir mağaza satış adedi günlük 52 bin 548 TL, sepet hacmi ise 96,0 TL oldu.

2023 yılının ilk çeyreğinde 1 yeni bölge deposu açılırken yeni depo yatırımları devam ediyor. Şirket ilk çeyrekte 1,64 milyar TL yatırım harcaması yaparken, bunun satışlara oranı yüzde 3,2 oldu.

Bir önceki çeyrekte 2 milyar 175 milyon TL olan nakit pozisyonu, bu çeyrekte yatırım giderleri, diğer yatırım faaliyetleri ve kiralama yükümlülükleri ile birlikte 1 milyar 685 milyon TL’ye geriledi.

haberkocakoy.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu